اهمیت نمای ساختمان

اهمیت نمای ساختمان
اهمیت نمای ساختمان
اهمیت نمای ساختمان

اهمیت نمای ساختمان

امروز نمای خارجی ساختمان در بحث دکوراسیون منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته است.

اهمیت نمای ساختمان چرا که افراد قبل از هر چیز در مواحهه با ساختمان با مدل و سبک نمای خارجی آن برخورد میکنند.

نمای رومی ساختمان که به نمای کلاسیک هم شناخته می شوند به دلیل داشتن شاخصه های زیبایی متعدد افراد زیادی را بخود جذب می کند.

اینگونه نماها بخاطر معماری تقریبا پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن به گونه ایی  در تصور عموم مخصوص ساختمان های لوکس و طبقه مرفه جامعه است در صورتی که اینگونه طرح ها در بسیاری از ساختمان ها و آپارتمان های امروزی کم و بیش استفاده می شود.

اما باید بپذیریم که این نماهای رومی هستند که جلوه شهر را از یکنواختی در می آورند و به آن تازگی و زیبایی می دهند.نمای رومی ساختمان ها به دلیل طراحی منحصر بفرد خود بروی هر رهگذری تاثیر می گذارد که البته این مورد خود انتقادهای بسیاری را روانه اینگونه ساختمان ها کرده است.

استفاده از معماری متناسب با فرهنگ ایران زمین را رواتر می داند. اما واقعیت این است که سبک معماری رومی در نمای کلاسیک ساختمان در واقع فقط مخصوص به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر میگیرد که شامل ایران باستان نیز می شود.

کتیبه های تخت جمشید و سر ستون های زیبای آنها دقیقا در طراح های رومی وجود دارد و به کرات از آنها استفاده می شود. در واقع این روزها نمای رومی ساختمان به دلایل متعددی مورد توجه قرار می گیرند.

نمای رومی چیست؟

نمای ساختمان دارای انواع مختلفی است هرشخص باتوجه به سلیقه ی خود طرفدار یک نمای هستند.

اینجا قصد داریم نمای رومی را برای شما توضیح بدهیم تا بیشتر با این نما آشنا شوید. نمای رومی یک نمای  الهام گرفته از سبک کلاسیک روم است در روم بیشتر از این نما ها استفاده میکنند.

سبک های زیادی از این نوع سبک نما یعنی نمای رومی الهام گرفتند برای مثال سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک از این نما ها  الهام کرفتند. نماهای رومی یک نمای خارجی و زیبا هستند که امروزه در بیشتر ساختمان ها از ان نیز استفاده میکنند.
ویژگی های نمای رومی:

نمای رومی ویژگی های زیادی دارد که سه مورد از ویژگی های مهم نمای رومی را در اینجا قرار میدهیم.

۱- قوس ها به شکل گرد و عریض اجرا می شوند .
۲- ستون های استفاده شده به شیوه های دوریک ، یونیک و قرنتی اجرا می شوند .
۳- دیوار های نما به صورت ستون های تزئینی عمل می کنند .

دلیل اول گسترده شدن استفاده از سنگ ترورتن و کشف معادن متعدد آن است. تنوع در بازهای قیمتی سبب شده ساختمان های سنگی که عمدتا بر اساس سبک های دوران باستان طراحی می شوند

دوباره مد شده و بسیاری از افراد این طرح ها استفاده کنند. دلیل دیگر افزایش نمای کلاسیک مربوط به جزئیات نمای کلاسیک رومی ساختمان هاست که نسبت به معماری اسلامی و ایرنی پیچیدگی ها کمتری دارند و البته بروز نشدن معماری اسلامی مخصوصا در دو قران اخیر باعث افزایش استفاده از نماهای رومی شده است.

حال با تمام این صحبتها می توانیم نمای رومی و کلاسیک را با استفاده از مصالح سبک و بدون خطر و باقیمت خیلی کمتر از سنگ انجام دهیم.

با بازدید از سایت می توانید با متریال فوق سبک epsبیشتر اشنا شوید

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید