ویژگی های نما پلاستوفوم عایق

ویژگی های نما پلاستوفوم عایق

ویژگی های نما پلاستوفوم عایق

نما پلاستوفوم عایق در بازار ایران شناخته نشده است و یا به علت قیمت ارزان ولی نمای فوق جذاب سازنده ها مایل به فاش کردن راز خود نیستند …

کمی طولانی اما مفید ! صبورانه ویژگی های نمای پلی استایرن EPS را در این نگارش بدانید و از جزییات آن آگاه شوید

پلی‌استیرن انبساطی (Expanded Polystyrene) یا نمای پلاستوفوم عایق  EPS همراه با نورپردازی تخصصی تیم مجری پیمانساز رمز لذت از نمای ساختمانی، از سبک نمای رومی تا سایر سبک های نما، ورودی و یا قلعه ساخته شده رویایی شما می باشد.
ساخت انواع نماهای رومی، استفاده در نمای داخلی دکوراتیو و نماهای سلطنتی با قیمتی باور نکردنی نتیجه استفاده از نمای پلاستوفوم عایق EPS می باشد. نما پلاستوفوم عایقEPS ماده ای سفید رنگ و عایق سرما، گرما، رطوبت و صداست که اولین بار توسط آلمان در جنگ جهانی دوم برای ساخت پلهای شناور روی آب ساخته شد.

این ماده یکی از فرآورده های صنایع پتروشیمی بوده و شکل ظاهری آن از بلورهای ریز تشکیل شده است که در مجاورت فشار و بخار منبسط می گردد. به علت ساختار سلولی بسته، بلوک های پلی استایرن پایداری خوبی در مقابل آب داشته و نیز در مقابل فسادپذیری و رشد باکتری از خود محافظت می نماید.

در بسیاری از کشورهای آمریکا شمالی این محصول با نام استایر SF شناخته می‌شود. نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود.

پلی استیرن در سال ۱۸۳۹ توسط ادوارد سیمون کشف گردید و در سال ۱۹۵۹ بوسیله کمپانی کوپر پلی استایرن انبساطی تولید گردید. از این ماده برای عایق‌سازی ، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود که نتیجه آن، عایقی 100% صوتی، حرارتی و برودتی و بسیار موثر و مقرون بصرفه برای استفاده در بناهاست.

امروزه بلوکهای  پلی استایرن EPS در بناها جایگزین بلوکهای سفالی و سیمانی در سقف و دیوار شده است. بسته به کاربرد، چندین نام تجاری و علمی برای ماده استفاده می‌شود.

نام تجاری پلی‌اتیلن انبساطی (Expanded polyethylene یا EPE و پلی‌پروپیلن انبساطی (Expanded polypropylene یا EPP می‌باشد. عایق پلی استایرن، در بازار ایران شناخته نشده است و یا به علت قیمت ارزان ولی نمای فوق جذاب سازنده ها مایل به فاش کردن راز خود نیستند، این محصول بوسیله منبسط ساختن دانه های پلی استایرن ( EPS ) طی مراحلی بدست می آید.

نمای  پلی استایرن EPS یا نما یونولیت از جدیدترین مصالح نمای ساختمانی می باشد. این نما شامل یونولیت فشرده با دانسیته ۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب و یک لایه اندود سبک و بسیار مقاوم از جنس رزین و سیلیس بر روی یونولیت است که در شکل ها و طرح های زیبا تولید می گردد ( هر طرح دلخواه از طراحی تا اجرا با پیمانساز ) . نماپلاستوفوم عایق EPS یا نمای یونولیت به عنوان نمایی سبک و عایق که جایگزین مصالح ساختمانی دیگر مانند آجر ، سنگ و ورق های کامپوزیت است به کار می رود.

استفاده از نمای پلی استایرن EPS از سال های اول دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز شده و تا کنون میلیون ها متر مربع از این نما در سراسر دنیا به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی جهت نوسازی و بازسازی بناهای قدیمی اجرا گردیده است.

نمای پلاستوفومی شامل یک لایه اندود نازک سبک و مقاوم از جنس مواد پلیمری است که بر روی پلی استایرن EPS ( یونولیت با تراکم بالا طی یک فزایند صنعتی پوشیده می شود. این نما علاوه بر مقاومت بسیار بالا و زیبایی ، محصولی است بسیار سبک که دارای قابلیت رنگ پذیری ، مقاوم در برابر اشعه UV ، منطبق با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و قابل اجرا در کلیه شرایط آب و هوایی می باشد. پس از نصب پانل ها بر روی دیوار و اجرای بتونه بر روی محل درز و رولپلاک ها ، سطح کار با رنگ دلخواه پوشش داده می شود.

مزایای نمای پلی استایرن  EPS عدم وجود خطر ریزش از ارتفاع به علت گذشت زمان عایق حرارتی و کاهش مصرف انرژی تا ۶۰ درصد نسبت به سنگ نما عایق آکوستیک و کاهش آلودگی صوتی در ساختمان عدم ترک خوردگی و تغییر رنگ با گذشت زمان قابلیت ترمیم پذیری در حداقل زمان و قیمت سرعت بالای اجرای کار ( هشت تا ده برابر سرعت اجرای نمای سنگ ) تنوع در طرح و مدل ( رومی ، مدرن ، ساده و … ) قابل تولید به صورت تایل ، اسلپ و پروفیل حذف خدمات رابیتس بندی سبک سازی سازه و بهینه سازی در برابر زلزله قابلیت اجرا بر روی ساختمانهای ویلایی ، چند طبقه ، نوساز و قدیمی کاهش بار مرده ساختمان و در نتیجه صرفه جویی در مصرف فولاد می شود.

سایر ویژگی ها :
۱a- عدم وجود خطر ریزش از ارتفاع به علت گذشت زمان.
۲a- عایق حرارتی و کاهش مصرف انرژی تا ۶۰ درصد نسبت به سنگ نما.
۳a- عایق آکوستیک و کاهش آلودگی صوتی در ساختمان.
۴a- عدم ترک خوردگی و تغییر رنگ با گذشت زمان.
۵a- قابلیت ترمیم پذیری در حداقل زمان و قیمت.
۶a- سرعت بالای اجرای کار ( هشت تا ده برابر سرعت اجرای نمای سنگ ).
۷a- تنوع در طرح و مدل ( رومی ، مدرن ، ساده و … ).
۸a- قابل تولید به صورت تایل ، اسلپ و پروفیل.
۹a- حذف خدمات رابیتس بندی.
۱۰a- سبک سازی سازه و بهینه سازی در برابر زلزله.
۱۱a- قابلیت اجرا بر روی ساختمانهای ویلایی ، چند طبقه ، نوساز و قدیمی.
۱۲a- کاهش بار مرده ساختمان و در نتیجه صرفه جویی در مصرف فولاد.

 

  • ضد اشتعال و تاییدات استاندارد
  • نصب سریع و بهسازی قیمت
  • استفاده در ستونها و طراحی داخلی
  • طراحی متنوع و گستردگی طرح

 

دیدگاه ها (3)

  1. admin ژانویه 26, 2020

    سلام وقت بخیر لطفا با شماره 09123492879 تماس حاصل فرمایید

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید