نقش رزین و نانو در نما

نقش رزین و نانو در نما

نقش رزین و نانو در نما

نقش رزین و نانو در نما

تفاوت رزین ، نانو برای عایق کردن نما

در مقاله مربوط به عایق کاردن نما به صورت مختصر به تفاوت خصوصیات رزین ها و مواد نانو در زمان استفاده بر روی نما می پردازیم.

با توجه به کاربرد  این مواد، در این مقاله با جزئیات بیشتر، به شباهت ها و تفاوت های این مواد بپردازیم تا بتوانیم موثرترین ماده جهت اجرای هر پروژه ای را انتخاب کنیم .

به همین منظور ابتدا خصوصیات مشترک رزین ،نانو نما و سپس به تفاوت های این مواد می پردازیم .

کاربرد مشترک رزین و نانو  برای نما

پس از آنکه نما را توسط رزین ها و مواد نانو بپوشانید. این سطوح ضد آب یا عایق کاری می شوند. در نتیجه از صدمات ناشی از نفوذ آب به داخل سطوح جلوگیری می شود.

صدمات ظاهری ناشی از نفوذ آب:

  1. آلوده شدن سریع و زودهنگام سطح
  2. پدیدار شدن شوره، قارچ و کپک بر روی سطوح
  3.  رنگ پریدگی و پوسته پوسته شدن سطح

از مهمترین صدمات ساختاری نیز که به دلیل نفوذ آب به داخل سطوح بوجود می آید . ایجاد ترک و متلاشی شدن سطح بدلیل یخ زدگی آب داخل سطح می باشد.

رزین نما ،مواد نانو نما در جلوگیری از بروز صدمات فوق مشترک عمل می کنند. اما تفاوت این دو دسته از مواد در چیست؟

 مهمترین تفاوت ها

  • اولین تفاوت آشکار این دو ماده در شکل ظاهری شان می باشد. رزین ها موادی غیر شفاف با بو و ظاهری مانند چسب می باشند .در صورتی که مواد نانو بدون بو بوده و ظاهری شفاف دارند و از این لحاظ مانند آب می باشند .
  • دومین و مهمترین عاملی که سبب تفاوت بین رزین ، نانو می شود .شکل ظاهری سطوح پس از استفاده از این مواد است . اعمال رزین بر روی سطح سبب براق شدن سطح می شود .در حالی که استفاده از مواد نانو تغییر شکل ظاهری سطوح را در پی ندارد .
  • آخرین تفاوت مهم بین این مواد مربوط به طول عمر مفیدشان بر روی سطح می باشد، تاثیر رزین ها بر روی سطح مادام العمر بوده درحالیکه عمر مفید مواد نانو بر روی سطوح محدود و به طور میانگین حدود 5 سال است و پس از آن نیاز به اجرای مجدد دارند ..

برای انتخاب بین رزین ،نانو باید تغییر شکل ظاهری سطح و عمر مفید این مواد بر روی سطوح را معیار قرار داد .

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید